Wydarzenia

          • Nasza szkoła po raz kolejny w akcji CZYTAJ PL!

            31.10.2025

            Z radością informujemy, że nasza szkoła ponownie bierze udział w ogólnopolskiej akcji CZYTAJ PL – jednej z największych kampanii promujących czytelnictwo w Polsce. W ramach projektu uczniowie i nauczyciele mają bezpłatny dostęp do bestsellerowych e-booków i audiobooków dostępnych poprzez aplikację Woblink.

            Akcja potrwa przez cały listopad – miesiąc, który nieprzypadkowo uznawany jest za czas miłośników książek. Wystarczy zeskanować kod QR z plakatu dostępnego w szkole lub na stronie akcji, aby przenieść się do świata fascynujących historii.

             

            Zachęcamy wszystkich uczniów i nauczycieli do przyłączenia się do wspólnego czytania!

            Czytaj wszędzie. Czytaj za darmo. Czytaj PL!

             

            Opracowanie: Natalia Przestrzelska

          • Szkolne obchody XXV Dnia Papieskiego

            30.10.2025

            W niedzielę 12 października 2025 r., w Polsce oraz w środowiskach polonijnych na całym świecie obchodzony był XXV Dzień Papieski. W naszej szkole również uczciliśmy to wyjątkowe święto. 30 października 2025 r. odbył się uroczysty apel poświęcony pamięci świętego Jana Pawła II. Tegorocznemu Dniu Papieskiemu towarzyszyło hasło: „Święty Jan Paweł II. Prorok Nadziei”.

            Papież Polak zawsze darzył młodych ludzi szczególną miłością i zaufaniem. Często powtarzał, że młodzież jest jego nadzieją i przyszłością świata. W jego słowach nie było fałszu – ludzie czuli, że Papież naprawdę ich rozumie i wspiera. Z entuzjazmem odpowiadali na jego wezwania, śpiewali, uczestniczyli w spotkaniach i chłonęli każde jego słowo.

            W szkolnym apelu uczestniczyły klasy pierwsze. Uczennice i uczniowie naszej szkoły wystąpili dla nich we wzruszającym programie artystycznym pod kierunkiem Pani Ewy Przystępskiej. Dekoracje nadające temu wydarzeniu wyjątkowego charakteru przygotowała Pani Ewa Bielak.

            Bohaterem spotkania był Święty Jan Paweł II – człowiek, którego życie i nauczanie na zawsze odmieniły oblicze Kościoła i świata. Urodził się w 1920 roku w Wadowicach. W czasie okupacji pracował w krakowskich kamieniołomach, a następnie wstąpił do tajnego seminarium duchownego. W 1946 roku przyjął święcenia kapłańskie.

            Św. Jan Paweł II był człowiekiem wielu talentów. Jako papież nie tylko głosił Ewangelię, lecz także niósł światu przesłanie pokoju, nadziei i poszanowania ludzkiej godności. Po wyborze na Stolicę Piotrową zrewolucjonizował sposób sprawowania papieskiej posługi – otworzył się na ludzi i stał im się niezwykle bliski.

            Był szanowany przez przywódców państw całego świata, a jego działalność przyczyniła się do upadku komunizmu w Europie. To z jego inicjatywy w 1985 roku powstały Światowe Dni Młodzieży, które do dziś gromadzą miliony młodych z całego świata.

            Podczas swojego pontyfikatu Jan Paweł II odbył liczne podróże apostolskie, spotykając się z ludźmi. Wszędzie przypominał o znaczeniu sprawiedliwości społecznej, pokoju i poszanowania praw człowieka.

            W 1979 roku, podczas pierwszej pielgrzymki do ojczyzny, wypowiedział w Warszawie słynne słowa: „Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi. Tej ziemi!”. Stały się one symbolem duchowego przebudzenia Polaków i początkiem przemian społecznych w naszym kraju.

            Jesteśmy wdzięczni św. Janowi Pawłowi II za jego mądrość, wiarę i miłość do ludzi – wartości, które nieustannie inspirują kolejne pokolenia.

             

            Tekst, zdjęcia i wideo: Bartłomiej Pytel

          • Konkurs „Obiektyw Obywatelski”

            24.10.2025

            Zachęcamy do udziału w II edycji konkursu „Obiektyw Obywatelski”, którego organizatorami są Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Sprawiedliwości.

            Zadaniem kilkuosobowych zespołów jest stworzenie maksymalnie 1-minutowych materiałów wideo na temat art. 1 Konstytucji RP: „Rzeczpospolita Polska jest dobrem wspólnym wszystkich obywateli” (co to hasło oznacza dla życia młodzieży, lokalnej społeczności i przyszłości naszego państwa).

            Najpierw, w głosowaniu wojewódzkim, społeczności szkolne dokonają wyboru najlepszych filmów. Kolejnym etapem będzie ogólnopolskie głosowanie otwarte, które wyłoni ostatecznych laureatów konkursu. Dla zwycięskich zespołów oraz szkół, w których najaktywniej zaangażowano się w głosowanie, przewidziano atrakcyjne nagrody.

            Prace konkursowe powinny zostać zgłoszone przez nauczyciela (opiekuna zespołu) poprzez Zintegrowaną Platformę Edukacyjną do 14 listopada 2025 r.

        • Ogłoszenie
          • Ogłoszenie

            21.10.2025

            Uprzejmie informujemy,

            że w poniedziałek 10 listopada 2025 r.

            Zespół Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących nr 6 w Łomży

            będzie nieczynny.

          • Spotkanie z przedstawicielami Wojska Polskiego

            21.10.2025

            21 października 2025 r. uczennice i uczniowie czterech klas piątych wzięli udział w spotkaniu z przedstawicielami Wojska Polskiego. Gościliśmy w naszej szkole reprezentantów Wojskowego Centrum Rekrutacji w Łomży, 18. Łomżyńskiego Pułku Logistycznego oraz 13. batalionu lekkiej piechoty, którzy przybliżyli tajniki służby wojskowej, zarówno zawodowej, jak i terytorialnej.

            Spotkanie rozpoczęło się od przedstawienia informacji o czterech polskich uczelniach wojskowych:

            • Akademii Wojsk Lądowych we Wrocławiu im. generała Tadeusza Kościuszki, w ofercie której znajdują się nowoczesne programy kształcenia w obszarach takich jak obronność, dowodzenie, logistyka oraz inne specjalizacje związane ze służbą wojskową;
            • Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, w której przygotowuje się do pracy zarówno kadry wojskowe, jak i cywilne, zapewniając wysokiej jakości edukację w zakresie nauk technicznych, inżynieryjnych oraz dziedzin związanych z obronnością;
            • Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni, w której odbywa się kształcenie studentów wojskowych i cywilnych, a także przygotowywanie przyszłych oficerów i specjalistów do służby w marynarce wojennej;
            • Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie, będącej integralną częścią Sił Powietrznych i miejscem szkolenia żołnierzy zawodowych oraz kandydatów na pilotów i personel lotniczy, zarówno dla potrzeb Sił Zbrojnych RP, jak i cywilnych struktur lotnictwa.

            Następnie prelegenci omówili specyfikę służby wojskowej. Można było dowiedzieć się, jak wygląda codzienność żołnierza, a także jakie wyzwania wiążą się z pełnieniem służby wojskowej. Zostały przedstawione zalety służby, takie jak stabilność zatrudnienia, możliwość odbycia specjalistycznego przeszkolenia oraz perspektywy rozwoju kariery zawodowej. Jednocześnie omówiono najczęstsze powody, dla których niektórzy rezygnują z kariery wojskowej.

            Szczegółowo wyjaśniono, jak przebiegają szkolenia wojskowe. Uczestnicy spotkania dowiedzieli się również, jakie wynagrodzenie mogą otrzymać żołnierze.

            W trakcie spotkania poruszono temat służby terytorialnej, która umożliwia godzenie życia zawodowego i prywatnego ze służbą Ojczyźnie.

            Dodatkowo poruszono temat kursów oficerskich, które są przeznaczone dla absolwentów szkół wyższych posiadających tytuł magistra lub równorzędny. Takie kursy stanowią doskonałą okazję do rozpoczęcia kariery w wojsku na stanowiskach dowódczych i specjalistycznych.

            Uczestnicy spotkania zadawali pytania dotyczące codziennych obowiązków, procedur rekrutacyjnych, a także kwestii związanych z możliwością awansu i rozwoju kariery w wojsku.

            Zwieńczeniem spotkania była możliwość obejrzenia sprzętu wojskowego, broni oraz innych urządzeń używanych przez Wojsko Polskie. Uczennice i uczniowie z zaciekawieniem oglądali wyposażenie, a także zadawali pytania na temat jego funkcji i zastosowania.

            Spotkanie z przedstawicielami Wojska Polskiego było nie tylko okazją do poznania specyfiki służby wojskowej, ale także lekcją patriotyzmu i odpowiedzialności. Młodzież dowiedziała się o różnych aspektach życia zawodowego żołnierzy i roli, jaką odgrywają w zapewnianiu bezpieczeństwa obywatelom.

             

            Serdecznie dziękujemy przedstawicielom Wojskowego Centrum Rekrutacji w Łomży, 18. Łomżyńskiego Pułku Logistycznego oraz 13. batalionu lekkiej piechoty za miłą wizytę i przekazaną wiedzę

             

            Tekst i zdjęcia: Bartłomiej Pytel

          • Dzień Edukacji Narodowej

            14.10.2025

            14 października 2025 r. odbył się uroczysty apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej, którego celem było złożenie wyrazów wdzięczności pracownikom oświaty za ich codzienną pracę, poświęcenie i cierpliwość. Dyrektor szkoły Pan Paweł Drożyner powitał przybyłych gości (Szefa Wojskowego Centrum Rekrutacji w Łomży, Pana ppłka Bogdana Oźlańskiego oraz reprezentujących Dowódcę 18. Łomżyńskiego Pułku Logistycznego, Pana płka Pawła Gałązkę – Panią mjr Emilię Brzozowską i st. chor. sztab. Pana Krzysztofa Fabiszewskiego), grono pedagogiczne oraz uczennice i uczniów, a następnie przedstawił nauczycieli nagrodzonych w roku szkolnym 2025/2026 przez Dyrektora za szczególne osiągnięcia zawodowe i zaangażowanie:

            Pani dyrektor Magdalena Karwowska

            Pan Arkadiusz Bałazy

            Pan Robert Chojnowski

            Pan Sebastian Dąbrowski

            Pani Aneta Drozd

            Pani Lidia Drozdowska

            Pani Magdalena Kamińska

            Pan Andrzej Kubrak

            Pani Justyna Milczarska

            Pani Klaudia Pruszko

            Pani Natalia Przestrzelska

            Pani Ewa Przystępska

            Pan Bartłomiej Pytel

            Pani Małgorzata Rogalska

            s. Maria Sieczka

            Pani Katarzyna Szymańska

            Pani Sylwia Wądołowska

            Pani Justyna Zaczek

            Podczas apelu Pan dyrektor serdecznie podziękował przedstawicielom Samorządu Uczniowskiego, którzy zakończyli swoje kadencje, oraz dotychczasowemu opiekunowi, Panu Michałowi Bąkowskiemu. Przy tej okazji przedstawił również nowy skład Samorządu oraz jego opiekunki – Panie Klaudię Pruszko i Magdalenę Kamińską.

            Część artystyczna rozpoczęła się od przypomnienia historii Dnia Edukacji Narodowej. Uczennice i uczniowie klas: 2TC (Barbara Chrostowska, Kinga Grabowska, Paula Pianko), 2TR (Jakub Cwalina, Natalia Grala, Eliza Kaczkowska, Zuzanna Kowalewska, Oliwia Marciniak, Gabriela Świderska) i 4TR (Adrian Łuba, Hubert Nitkiewicz), przygotowujący się do tego wydarzenia pod kierunkiem Pani Iwony Listowskiej i Pana Bartłomieja Pytla, przybliżyli okoliczności powstania Komisji Edukacji Narodowej (KEN), która 14 października 1773 roku została ustanowiona przez Sejm Rozbiorowy na wniosek króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. KEN, powołana dzięki reformatorom takim jak Hugo Kołłątaj, Ignacy Potocki czy Adam Kazimierz Czartoryski, stała się pierwszą na świecie państwową instytucją oświatową. Komisja, współpracując z Towarzystwem do Ksiąg Elementarnych, wprowadziła nowe przedmioty szkolne i podręczniki, kładąc nacisk na wychowanie patriotyczne i obywatelskie młodego pokolenia.

            Podczas apelu zaprezentowano także „podróż” przez historię edukacji – od Akademii Platona w starożytnej Grecji, przez średniowieczne szkoły, renesansowe odkrycia, aż po współczesną edukację, w której technologia i Internet stanowią narzędzia wspierające rozwój. W każdej z tych epok edukacja służyła odkrywaniu siebie, świata i rozwoju pasji. Podkreślono, że choć metody nauczania się zmieniają, to niezmienna pozostaje pasja i zaangażowanie nauczycieli.

            Oprawę muzyczną przygotował szkolny zespół wokalny (Kornelia Jarnutowska z klasy 1TA, Lena Ruszczyk z klasy 1TR oraz Julia Komosińska z klasy 4TT) pod kierunkiem Pana Krzysztofa Domalewskiego, a dekoracje Pani Lidia Drozdowska ze swoimi uczennicami i uczniami. 

            Młodzież zakończyła program artystyczny wzruszającymi życzeniami skierowanymi do wszystkich pracowników szkoły. Słowa wdzięczności i uznania za codzienny trud i poświęcenie wzruszyły wielu zebranych.

            W szczególny sposób wybrzmiał również fragment przemówienia Jana Pawła II, odczytany przez występujące uczennice.

            „Drodzy nauczyciele i wychowawcy, z uznaniem pragnę podkreślić wasz trud, jaki wkładacie w wychowanie młodego pokolenia. Serdecznie wam dziękuję za tę szczególnie ważną i trudną pracę. Dziękuję za waszą służbę Ojczyźnie. Sam mam osobisty dług wdzięczności wobec szkoły, wobec nauczycieli i wychowawców, których pamiętam do dzisiaj i modlę się za nich codziennie. To, co otrzymałem w latach szkolnych, do dzisiaj owocuje w moim życiu.

            Dobro młodego pokolenia niech będzie troską waszego życia i waszej pracy wychowawczej.”

             

            Tekst i wideo: Bartłomiej Pytel

            Zdjęcia: Bartłomiej Pytel i Monika Pytelska

          • Dzień Patrona Szkoły

            14.10.2025

            1 października 2025 r. społeczność naszej szkoły zgromadziła się na uroczystym apelu z okazji Dnia Patrona Szkoły – 18 Dywizji Piechoty.

            Uroczystość miała charakter oficjalny i artystyczny, podkreślający znaczenie patriotyzmu, historii naszej szkoły i 18 Dywizji Piechoty. Rozpoczęła się od przemówienia Pana dyrektora Pawła Drożynera, który podkreślił wagę obchodów i przypomniał o chlubnej historii 18 Dywizji Piechoty. W swoim wystąpieniu zaznaczył, jak ważne jest kształtowanie postaw patriotycznych wśród młodego pokolenia oraz kontynuowanie tradycji żołnierzy, którzy służyli i służą Polsce. Wyraził wdzięczność nauczycielom: Paniom Ewie Bielak, Lidii Drozdowskiej i Sylwii Wądołowskiej oraz Panu Krzysztofowi Domalewskiemu, uczniom klas 2TA, 3TCR, 4TR, 2TL OPW i 1TA, zaangażowanym w organizację tego wydarzenia, podkreślając, że takie uroczystości są okazją do refleksji nad wartościami, które nas jednoczą.

            Po przemówieniu rozpoczęła się część artystyczna. Uczniowie przygotowali występy, które miały na celu przybliżenie historii 18 Dywizji Piechoty oraz jej bohaterskich dokonań. Przypomnieli najważniejsze wydarzenia z dziejów Dywizji, ukazując jej wkład w walki o niepodległość i bezpieczeństwo kraju.

            W dalszej części programu uczniowie zaprezentowali występy wokalne. Wśród nich znalazły się utwory patriotyczne i pieśni żołnierskie, które wzbudziły emocje i skłoniły do refleksji nad wartością służby i poświęcenia. Występy te spotkały się z gorącym aplauzem zgromadzonej publiczności.

            Uroczysty apel był nie tylko okazją do uczczenia pamięci o bohaterach, ale także do umocnienia więzi między szkołą a historią Polski. Dzięki wspólnemu świętowaniu wszyscy obecni mogli przypomnieć sobie, jak istotne są wartości patriotyczne i pielęgnowanie ich na co dzień.

             

            Tekst: Sylwia Wądołowska

            Zdjęcia i wideo: Bartłomiej Pytel

          • Muzealna lekcja o wędrówkach Romów

            08.10.2025

            8 października 2025 r. uczennice i uczniowie klasy 2TCR, pod opieką wychowawcy, Pana Bartłomieja Pytla, uczestniczyli w wyjątkowej lekcji w Muzeum Północno-Mazowieckim w Łomży.

            Zajęcia nt. „Romowie w drodze. Archetyp wędrowca czy wygnańca?” przeprowadziła dla nas Pani Joanna Klama, a ich tematyka była ściśle związana z wystawą plenerową pt. „Wielki Wóz. Przynależność wędrowca. Tabor romski na postoju w okolicach Łomży”. Projekt ten został dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

            Celem lekcji było przybliżenie historii Romów oraz ich wędrówek na przestrzeni wieków, a także pogłębienie refleksji nad pojęciami „wędrowca” i „wygnańca” w kontekście kultury romskiej. Uczestnicy mieli także okazję rozwijać umiejętność krytycznego myślenia oraz kształtować postawy otwartości i tolerancji wobec różnych tradycji i doświadczeń.

            Podczas spotkania omówiono zagadnienia związane z tożsamością i historią Romów, wykorzystując symboliczne archetypy wędrowca i wygnańca. Młodzież aktywnie uczestniczyła w analizie tematów takich jak migracja, wykluczenie, wolność czy przynależność – zarówno w perspektywie kulturowej, jak i społecznej. Odwoływano się również do literatury oraz pamięci zbiorowej.

            Uczennice i uczniowie chętnie zabierali głos w dyskusji, dzielili się swoimi spostrzeżeniami i zadawali pytania. Z uwagą obejrzeli scenkę teatralną odegraną przez dwóch kolegów z klasy, Oskara Ciborowskiego i Jakuba Cwalinę, inspirowaną fragmentem filmu.

            Podczas lekcji oglądaliśmy pełną faktów i ciekawostek oraz niezwykle inspirującą prezentację multimedialną, a także liczne fotografie autorstwa Pana Zygmunta Dudo.

             

            Tekst i zdjęcia: Bartłomiej Pytel

          • Podsumowanie Tygodnia o Przeciwdziałaniu Przemocy Rówieśniczej

            04.10.2025

            Od 29 września do 3 października 2025 r. nasza szkoła brała czynny udział w ogólnopolskiej inicjatywie Ministerstwa Edukacji Narodowej – „Tydzień o Przeciwdziałaniu Przemocy Rówieśniczej”. Był to czas poświęcony budowaniu bezpiecznej i pełnej szacunku atmosfery w szkołach oraz poza nimi.

            Celem akcji było wzmocnienie działań profilaktycznych, promowanie dobrych relacji, empatii i odwagi w reagowaniu na przemoc. Wciąż jest to zjawisko powszechne. Szacuje się, że prawie 80% dzieci i nastolatków choć raz w życiu zetknęło się z przemocą. Coraz częściej pojawiają się też nowe formy przemocy, takie jak patostreaming, sextortion czy tzw. „szon patrole”, które naruszają godność i prywatność młodych osób.

            W Zespole Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących nr 6 w Łomży, szczególnie w tym czasie, dużo rozmawiano z uczennicami i uczniami o emocjach, szacunku i wyznaczaniu granic. Nauczyciele korzystali z materiałów edukacyjnych przygotowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, NASK – Państwowym Instytutem Badawczym oraz organizacjami pozarządowymi. W działania byli zaangażowani również szkolni psycholodzy i pedagodzy.

            Szkoła to nie tylko miejsce nauki, ale także przestrzeń kształtowania postaw – odpowiedzialności, empatii i umiejętności rozwiązywania konfliktów bez przemocy. Dlatego rola nauczycieli i wychowawców w budowaniu odporności emocjonalnej uczniów jest nie do przecenienia.

             

            Klasy pierwsze

            W klasie 1TA odbyła się lekcja z psychologiem szkolnym, Panią Julitą Chojnowską, na temat: „Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej. Rozwijanie kompetencji służących radzeniu sobie w sytuacjach trudnych i stresujących”. Podczas lekcji informatyki w 1TA doskonalono umiejętność wyszukiwania informacji w Internecie, analizując zagadnienia związane z przemocą rówieśniczą – jej definicją, sposobami reagowania i zapobiegania.

            Dla klas 1TA i 1TRach. zorganizowano spotkanie z psychologiem szkolnym, Panią Zofią Reterską, na temat: „Jak postępować w sytuacji przemocy rówieśniczej?”.

            Wychowawca przeprowadził pogadankę z uczennicami i uczniami klasy 1TCRach. na temat form przemocy, w tym tych, które mogą być błędnie uznawane za niewinne zachowania – zarówno w rzeczywistości, jak i w przestrzeni wirtualnej.

            W klasach 1TL OPW, 1TR i 1TT przeprowadzono zajęcia z wychowawcą poświęcone przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej.

             

            Klasy drugie

            W klasie 2TA odbyły się zajęcia z wychowawcą na temat przeciwdziałania przemocy rówieśniczej.

            Wychowawca klasy 2TCR przeprowadził zajęcia na temat: „Przeciwdziałanie przemocy – co może zrobić każdy z nas?” Na lekcjach języka angielskiego w 2TC i 2TR poruszano temat cyberprzemocy oraz sposobów wyrażania emocji w języku angielskim. Uczennice i uczniowie wykonywali ćwiczenia leksykalne dotyczące emocji i doskonalili umiejętność rozumienia tekstu pisanego.

            Działania projektowe uczennic klasy 2TR:

            Zuzanna Kowalewska wykonała prezentację multimedialną o przemocy rówieśniczej.

            Maja Ksepka opracowała grę pamięciową online w wersji angielsko-polskiej do utrwalania słownictwa związanego z przemocą.

            Oliwia Marciniak przygotowała quiz online o przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej.

            Kinga Murawska zaprojektowała plakat dotyczący tego zagadnienia.

             

            Klasy trzecie

            W klasie 3TA przeprowadzono zajęcia z wychowawcą i pogadankę na temat przemocy rówieśniczej – jej form i sposobów przeciwdziałania. Uczennice i uczniowie tej klasy wzięli udział w ankiecie, analizowali scenki sytuacyjne oraz omawiali możliwe reakcje.

            Wychowawca przeprowadził w klasie 3TCR dyskusję o przemocy rówieśniczej, a uczennice i uczniowie tej klasy nagrali klip wideo oraz odegrali scenki tematyczne.

            W klasach 3TL i 3TL OPW zrealizowano zajęcia z wychowawcą nt. „Przemoc rówieśnicza – rozpoznaj i zareaguj!” z wykorzystaniem materiałów rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Nauczyciel języka angielskiego przeprowadził w klasie 3TL OPW dwie lekcje nt.: „Jak mówić o emocjach? – słownictwo związane z emocjami i rozumienie tekstu pisanego” oraz jedną nt.: „Czym jest cyberprzemoc? – ćwiczenia leksykalne i w mówieniu”.

            Uczennice i uczniowie klas 3TT i 3TRach. obejrzeli na lekcji historii film edukacyjny o przemocy rówieśniczej i wzięli udział w pogadance.

            Na lekcji języka angielskiego uczennice i uczniowie klasy 3TRach. napisali e-maile do przyjaciela relacjonujące wydarzenia szkolne związane z przemocą rówieśniczą i przeanalizowali sposoby rozwiązywania konfliktów.

             

            Klasy czwarte

            W klasie 4TA odbyły się zajęcia z wychowawcą dotyczące przeciwdziałania przemocy oraz sposobów radzenia sobie z emocjami.

            Na lekcjach języka angielskiego w klasach 4TC i 4TRach. poruszano temat przemocy rówieśniczej jako problemu społecznego oraz ćwiczono wypowiedzi ustne i rozumienie ze słuchu w zakresie tej tematyki.

            Nauczyciel biologii przeprowadził dla klasy 4TL lekcję o wpływie przemocy na zdrowie psychiczne i fizyczne człowieka.

            Wychowawca klasy zrealizował w 4TL OPW zajęcia nt.: „Przemoc rówieśnicza – rozpoznaj i zareaguj!”.

            Podczas lekcji języka angielskiego w klasie 4TR uczennice i uczniowie uczestniczyli w dyskusji oraz ćwiczyli tworzenie wypowiedzi ustnych na temat przemocy rówieśniczej.

            W klasie 4TT odbyły się zajęcia z wychowawcą poświęcone przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej.

             

            Klasy piąte

            Wychowawca klasy 5TCR przeprowadził zajęcia nt. „Niewłaściwe zachowania w grupie i sposoby zapobiegania im”.

            W klasie 5TL OPW przeprowadzono zajęcia z wychowawcą na temat przeciwdziałania przemocy rówieśniczej, koncentrując się na budowaniu dobrych relacji i okazywaniu innym szacunku.

             

            Opracowanie: Bartłomiej Pytel

          • Integracja przez zabawę – uczniowie klas drugich na wycieczce w Rybakach

            02.10.2025

            23 września 2025 r. uczniowie klas drugich o profilach technik ekonomista i technik logistyk mieli okazję odwiedzić Rybaki.

            Pobyt w tej miejscowości rozpoczęliśmy od podziału na dwie grupy i udziału w zabawach integracyjnych. To była świetna okazja, aby się rozgrzać, pośmiać i jeszcze lepiej poznać. Wspólne zadania od razu wprowadziły atmosferę współpracy i zdrowej rywalizacji.

            Główną atrakcją wycieczki był paintball. Zanim jednak rozpoczęliśmy rozgrywkę, odbyło się profesjonalne szkolenie. Naszym instruktorem był żołnierz, który dokładnie wyjaśnił zasady bezpieczeństwa, pokazał jak korzystać ze sprzętu i udzielił praktycznych wskazówek. Dzięki temu każdy z nas mógł czuć się pewnie i bezpiecznie podczas gry.

            Następnie odbyły się emocjonujące rozgrywki. Rozegraliśmy kilka scenariuszy, które dostarczyły nam wielu emocji. Zaproponowano nam grę we flagi, wymagającą szybkiego działania i współpracy całej drużyny. Dużo śmiechu wywołało także podrzucanie bomby oczywiście w formie zabawy i z wykorzystaniem bezpiecznego rekwizytu.

            Po intensywnej rywalizacji przyszedł czas na odpoczynek. Zakończyliśmy wycieczkę przy ognisku z kiełbaskami, gdzie mogliśmy spokojnie porozmawiać, pośmiać się i podzielić wrażeniami z całej gry. To był idealny czas na to, by jeszcze bardziej się zintegrować.

            Serdeczne podziękowania kierujemy do naszych wychowawców i opiekunów, którzy zorganizowali ten wyjazd i czuwali nad jego przebiegiem. Dzięki ich zaangażowaniu mogliśmy przeżyć ten wyjątkowy dzień w świetnej atmosferze i w pełni bezpiecznie.

             

            Opracowanie: Aneta Drozd

        • Kontakt

          • Zespół Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących nr 6 w Łomży
          • administrator: admin@ekonomiklomza.pl
          • (+48) 86-216-62-63
            (+48) 86-216-62-64
          • ul. M. Kopernika 16, 18-400 Łomża
            Poland
          • sekretariat@ekonomiklomza.pl; zselomza@poczta.onet.pl
          • IOD Paweł Stankowski kontakt@iod24.eu
        • Logowanie